موس و کیبورد بی‌‌سیم بخریم یا سیمی؟

موس و کیبورد بی‌‌سیم بخریم یا سیمی؟ یکی از سوال‌های مهمی که برای هر شخصی موقع خریدن این محصولات پیش می‌آید این است. به طور قطعی نمی‌شود به این سوال پاسخ داد چون هرکدام به‌صورت جداگانه مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. شما قبل از خرید باید به نیازهایتان و کاربردهای که این موس و کیبوردها برای شما دارند توجه کنید. پس برای پاسخ‌دادن به این سوال تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مزایا و معایب موس و کیبورد بی‌سیم

مزایا

خلوتی: جذاب‌ترین ویژگی موس و کیبوردهای بی‌سیم این است که دیگر میز کار شما با سیم‌های زیادی شلوغ نخواهد شد. تصور کنید کنار موس و کیبورد خود بخواهید هارد، اسپیکر و یا دستگاه‌های متعدد دیگری به کامپیوتر خود متصل کنید حالا شما با حجم زیادی از سیم‌های اضافی و آزاردهنده روی میز کار خود مواجه خواهید شد. این امر هم زیبایی میز شما را خراب می‌کند و هم راحتی شما را برای استفاده از لوازمتان از بین می‌برد.

آزادی عمل: شما با موس و کیبورد بی‌سیم می‌توانید راحت در هر زاویه‌ای تا شعاع ۸ الی ۱۰ متری (بدون وجود دیوار، اجسام فلزی، موانع یا …) و بدون هیچ محدودیتی از موس و کیبورد خود استفاده کنید. درصورتی‌که محصولات سیمی در بهترین حالت ممکن طول سیمشان ۲ متر خواهد بود.

دانگل کمتر: با موس و کیبوردهای بی‌سیم می‌توانید از دانگل کمتری برای ارتباط با کامپیوتر خود استفاده کنید. چون موس و کیبوردهای بی‌سیم کمبو فقط با یک دانگل به سیستم شما متصل می‌شوند و یا مدل‌های دیگری وجود دارند که اگر سیستم شما از بلوتوث پشتیبانی کند بدون نصب دانگل و با اتصال بلوتوثی می‌توانید از آنها استفاده کنید.

سهولت در حمل: ممکن است شما نیاز داشته باشید که از موس یا کیبورد خود خارج از خانه یا محل کار هم استفاده کنید. تصور کنید برای حمل یک ماوس و کیبورد چه مقدار سیم اضافی را باید با خود حمل کنید ولی با داشتن موس و کیبوردهای بی‌سیم این مشکل به‌راحتی برطرف خواهد شد.

معایب

قیمت بالا: قیمت موس و کیبورد بی‌سیم به نسبت محصولات سیمی کمی گران‌تر است. البته این گران بودن به علت کیفیت و راحتی است که برای شما در فضای کار به ارمغان می‌آورد و کاملاً هزینه منصفانه‌ای پرداخت می‌کنید.

سرعت صدم ثانیه‌ای پایین: اگر کارهایی مثل گیمینگ یا تایپ سریع انجام می‌دهید که اتصال صدم ثانیه‌ای هم برای شما اهمیت دارد از موس و کیبوردهای بی‌سیم معمولی استفاده نکنید. چون انتقال اطلاعات به‌صورت امواج رادیویی انجام می‌شود و ممکن است کمی تاخیر در ارسال دستورات داشته باشند. البته ماوس و کیبوردهای بی‌سیم هترون برای تایپ سریع سرعت واکنش بسیار مناسبی دارند. این محصولات با کوچک‌ترین لمس انگشتان شما با صفحه‌کلید دادها را منتقل کرده و به کامپیوتر شما ارسال می‌کند.

چرا دقت ارسال مهم است؟

دقت ارسال اطلاعات برای افراد گیمیر مهم است. زیرا هنگام انجام بازی‌های سریع و حساس ممکن است برای شلیک یا تعویض ابزارهای بازی به محض فشردن دکمه‌ای سیگنال ارسالی به‌موقع دریافت نشود. چون در این موس و کیبوردها انتقال اطلاعات از طریق امواج صورت می‌گیرد. به همین علت تا امواج به دریافت‌کننده برسد با اجسام سر راه خود برخورد کرده و با تاخیرات جزئی این سیگنال‌ها دریافت و یا ارسال می‌شوند. (البته موس و کیبوردهای بی‌سیم باکیفیت برای گیمرهای معمولی هم مناسب هستند)

باید اضافه کنیم که این مشکل با تکنولوِژی بلوتوث ۵ حل شده و در فعالیت‌هایی مثل کارهای روزمره و نیمه‌سخت تاخیر یا کندی دیده نشده و مشکلی ایجاد نمی‌کند. برای مشاهد موس‌های بلوتوثی هترون مدل HMBT130SL و HMBT125SL به این قسمت مراجعه کنید.

منبع تغذیه: موس و کیبورد بی‌سیم نیاز به یک منبع تغذیه دارند و شما باید بعد از مدتی باتری‌های این دستگاه‌ها را تعویض کنید تا از کار نیافتند. البته موس و کیبوردهای هترون با تکنولوژی plug and play در رده موس و کیبوردهای کم‌مصرف قرار گرفته‌اند. این تکنولوژی به این صورت عمل می‌کند که وقتی شما از موس یا کیبورد خود استفاده نمی‌کنید، خودکار خاموش شده و باتری مصرف نمی‌کند. این امر باعث می‌شود تا در مدت‌زمان بیشتری از باتری جدید استفاده کنید. البته سعی کنید از باتری‌های مرغوب و باکیفیت استفاده کنید تا مدام نیاز به تعویض باتری نداشته باشید.

مزایا و معایب موس و کیبورد باسیم

مزایا

بدون نیاز به منبع تغذیه: کیبورد و موس‌های سیمی نیازی به باتری و شارژ کردن مداوم ندارند و از برق سیستم شما تغذیه می‌کنند و تا مادامی که اتصال سیمی آنها خراب نشده باشد می‌توانید از آنها استفاده کنید. اتصالات سیمی معمولا مناسب افرادی است که کارهای حساس مثل ادیت ویدئو یا طراحی انجام می‌دهند.

برای مشاهده این محصولات از صفحه «موس و کیبورد بی‌سیم» دیدن فرمایید.

هزینه کمتر و سرعت بالاتر: موس و کیبوردهای سیمی هزینه کمتری نسبت به موس و کیبوردهای بی‌سیم دارند و انتقال اطلاعاتشان چون از طریق سیم است و موانعی جلوی آنها قرار نمی‌گیرد سریع‌تر و دقیق‌تر هستند.

معایب

اشغال کردن پورت‌های USB: از معایب کیبورد و ماوس‌های سیمی می‌توان به اشغال کردن پورت‌های USB سیستم شما اشاره کرد، چرا که برای استفاده هم زمان این دو باید ۲ پورت USB خود را اشغال کنید (یکی برای ماوس و دیگری برای کیبورد)

ولی در استفاده از کیبورد و ماوس‌های کمبو (بیسیم) فقط نیاز به یک دانگل و یک پورت USB دارید.

حمل سخت: و مورد آخر این که شما برای حمل آنها به مشکل خواهید خورد چون هر دفعه باید مقدار زیادی سیم را جمع‌آوری کرده و همراه خود حمل کنید.

و در آخر خود شما هستید که باتوجه‌ به نیازها و کارایی که این محصول ها برای شما دارند خریدشان را انتخاب می‌کنید. قبل از خرید موس و کیبورد حتما از این مطلب دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *