از موس و کیبورد رنگی تا در و دیوار: تاثیر رنگ‌ها بر محیط کار

رنگ‌ها چه تأثیراتی بر محیط کار ما دارند؟

شاید استفاده از رنگ‌های متفاوت در محل کارتان برای شما اهمیت چندانی نداشته باشد ولی سخت در اشتباه هستید. ما در این مطلب از اهمیت استفاده رنگ‌ها در لوازمی که به‌صورت مداوم با آنها در ارتباط هستید مثل موس و کیبورد رنگی و تأثیرات منفی و مثبتشان در روحیه افراد صحبت خواهیم کرد. رنگ‌ها می‌توانند از شما آدم‌های خلاق تر یا عبوس تر بسازند. پس با ما همراه باشید تا با استفاده از روانشناسی رنگ حس جدیدی را در محل کار و زندگی خود تجربه کنید.

چگونگی تأثیر رنگ در خلق‌وخوی

شاید برای همه این سؤال پیش بیاید که چطور ممکن است رنگ‌ها در خلق‌وخوی ما تأثیر داشته باشند؟ رنگ‌ها در همه‌جا حضور دارند و چیزی که ما به‌عنوان رنگ درک کرده‌ایم و می‌شناسیم نتیجه برخورد طول موج‌های مختلف نور به اجسام مختلف است. این طول موج‌های مختلف در چشم ما باعث تولید پیام‌های عصبی متفاوتی شده و به مغز منتقل می‌شود. در این لحظه است که ما رنگ‌ها را درک کرده و از آنها تأثیر می‌گیریم. پس باتوجه‌به نوع کارتان و این که به چه حسی در محیط کارتان نیاز دارید برای بهترشدن روحیه خود از رنگ‌های موردنیاز استفاده کنید. مراقب باشید بیش از حد از رنگ‌ها استفاده نکنید چون استفاده بیش از حد رنگ باعث ازبین‌بردن تمرکز شما خواهد شد.

تأثیر رنگ‌ها در شخصیت ما

به‌صورت کلی این رنگ‌ها نیستند که در رفتار ما تأثیر می‌گذارند این بازتاب و شدت اشباع آنها است. در اصل سه رنگ اصلی یعنی قرمز، آبی و سبز وجود دارد که هرکدام به‌صورت جداگانه تأثیرات متفاوتی را برای ما به وجود می‌آورند. برای مثال:

  • آبی بر روی ذهن ما تأثیر می‌گذارد
  • قرمز بر جسم
  • سبز بر احساسات

بهترین گزینه برای تغییر روحیه افراد در محیط کار استفاده از موس و کیبورد رنگی است که به‌صورت مداوم در محل با این لوازم در ارتباط هستند. و در کنار آن بدون آنکه باعث ایجاد آشفتگی و شلوغی در محیط شود، میز کاری شما را زیبا می‌سازد.

بهترین رنگ برای محیط کار ما چه رنگی است؟

در این قسمت با تأثیرات و مزایای رنگ‌ها آشنا خواهید شد و در آخر انتخاب می‌کنید که کدام رنگ مناسب شما خواهد بود.

آبی: اگر حسابدار هستید یا شغلی دارید که نیاز به خلاقیت و تحریک ذهن برای خلق یا پردازش چیزهای جدیدی است از رنگ آبی استفاده کنید. آبی ذهن شما را تحریک کرده و به راندمان ذهن شما کمک می‌کند.

از دیگر مزایای رنگ آبی می‌توان به آرام‌بخش بودن این رنگ اشاره کرد. این رنگ خواص دیگری مثل افزایش قدرت دفاعی بدن و احساس امنیت در افراد را دارد. اگر عاشق رنگ آبی هستید می‌توانید از موس‌های رنگی هترون مدل در محل کار خود استفاده کنید و از حس خوب این رنگ هنگام کار لذت ببرید.

موس و کیبورد رنگی برای طراحان

زرد: این رنگ مناسب تمامی طراحان یا کسانی است که نیازمند خلاقیت زیادی در طول روز هستند چون رنگ زرد روح و نفس شما را تحریک کرده و از شما انسان خوش‌بین‌تری می‌سازد. رنگ زرد باعث بیشتر شدن شادی، خوش‌بینی، خوش‌رویی و سرزندگی شما شده و می‌توانید راحت از کنار ناخوشایندی‌ها و نارضایتی‌ها عبور کنید.

موس و کیبورد رنگی برای گیمرها

قرمز: اگر ورزشکار یا گیمیر هستید و یا در طول روز فعالیت بدنی بالایی دارید از موس و کیبورد رنگی قرمز استفاده کنید. این رنگ مستقیم بر روی جسم و روح شما تأثیر گذاشته و به شما انرژی می‌بخشد. همچنین رنگ قرمز باعث افزایش فعالیت‌های عمومی شما و ایجاد احساس رقابت در شما می‌شود. اگر می‌خواهید محیط کار جذاب و پر شوری داشته باشید و حس بهتری داشته باشید از رنگ قرمز استفاده کنید. حتی اگر امکان تعویض رنگ اتاق را ندارید از لوازم جانبی مثل موس و کیبورد قرمز استفاده کنید.

سبز آرامش بخش

سبز: اگر کار پرتنش و سختی دارید از رنگ سبز استفاده کنید این رنگ باعث آرامش خاطر شما شده و میزان تمرکز شما را بالا خواهد برد. در کنار آرامش رنگ سبز تعادل و توازن را برای شما ایجاد می‌کند. این رنگ باعث تعادل جسم و روح شده و استرس شما را کاهش می‌دهد.

حال ترکیب این رنگ‌ها و یا حتی کم‌رنگ یا پررنگ بودن یا طیفی از آنها تأثیرات مختلفی دارند و حتی می‌توانند تأثیرات ترکیبی خوبی برای شما ایجاد کنند. برای مثال: رنگ بنفش از ترکیب رنگ آبی و قرمز ایجاد می‌شود که خواص این دورنگ را در بر دارد. در ادامه درمورد خواص رنگ بنفش توضیح خواهیم داد:

بنفش: رنگ بنفش باعث کم‌شدن عصبانیت و کم‌شدن نفرت افراد می‌شود. محیط کار بنفش باعث تولید فضای رؤیاپردازانه می‌شود و افراد می‌توانند برای واقعی کردن تصورات خود تلاش کنند.

نارنجی: این رنگ از ترکیب رنگ زرد و قرمز تشکیل شده که هم شور و نشاط رنگ زرد را دارد و هم پرهیجانی رنگ قرمز. رنگ نارنجی باعث ازبین‌بردن افسردگی و بالابردن میزان تمرکز می‌شود. همچنین باعث بالابردن هوش، اعتمادبه‌نفس و سرزنده بودن افراد می‌شود. پس حتماً از این رنگ در محیط کار استفاده کنید.

کلام آخر: موس و کیبورد رنگی هترون، روحی تازه برای میز کار

گاهی ممکن است شما در محل کارتان امکان تغییر رنگ میز یا دیوار را نداشته باشید. اما شما می‌توانید با تغییر دادن رنگ لوازم شخصی خود بخصوص انتخاب موس و کیبورد رنگی، حس خوب را به محل کار خود منتقل کنید. هترون این بستر را برای شما فراهم آورده تا بتوانید با لذت پشت میز کار خود کار کنید.

برای مشاهد انواع کیبورد و موس رنگی از محصولات هترون دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *