هر آنچه که باید برای خرید کول پد بدانید!

راهنمای خرید کول پد

امروز عصر دیجیتال است و انواع سیستم‌های کامپیوتری از جمله لپ تاپ‌ها ابزارهای کاربردی و حیاتی برای انجام کارهای روزانه ما هستند. اما در استفاده طولانی مدت از لپتاپ ها با چالش‌هایی روبه رو هستیم که اصلی‌ترین آنها قدرت پایین فن و در نتیجه گرم شدن دستگاه است که بر روی عملکرد و سرعت سیستم تاثیر منفی می‌گذارد. یکی از راه‌های جلوگیری از این مساله استفاده از کول پد ، استند یا پایه خنک کننده لپ تاپی متناسب با لپ‌تاپ‌ است که با جلوگیری از داغی دستگاه منجر به عملکرد بهتر آنها می‌شود. در ادامه راهنمای گام به گام خرید کولپد بیان می‌شود، این راهنما به شما کمک می‌کند تا بهترین کول پد لپ تاپ را به صورت آنلاین انتخاب کنید. نکات مختلفی وجود دارد که باید هنگام انتخاب کولپد در نظر بگیرید. بنابراین بیایید از ابتدا شروع کنیم.

کول پد یا پایه خنک کننده لپ تاپ

کول پدها یکی از انواع اکسسوری‌های لپ تاپ‌ها هستند که با فن‌های متعددی که دارند، هوای خنک را مستقیم به لپ تاپ‌ها می‌رسانند و مانع گرمای بیش از حد دستگاه می‌شوند. یکی دیگر از مزایای کول پدها پایه‌های آنها است که باعث می‌شود بخش زیرین لپ تاپ از زمین فاصله گرفته و در نتیجه خنک شدن دستگاه به مراتب سریع‌تر و راحت‌تر صورت می‌گیرد.

اهمیت استفاده ااز پایه‌های خنک کننده لپ تاپ

به دلیل استفاده طولانی مدت از لپ تاپ‌ها و CPU Loadها، دمای لپ تاپ‌ها افزایش می‌یابد. اگرچه لپ تاپ‌ها دارای فن‌های خنک‌کننده داخلی برای حفظ دما هستند اما به دلیل حجم بالای کار با لپ تاپ از جمله تماشای فیلم، انجام پروژه‌های مختلف، شرکت در کلاس‌های آنلاین و یا مثلا استفاده از لپ تاپ برای بازی، آنها معمولا بیش از حد گرم می‌شوند. این گرما یک مشکل اساسی ایجاد می‌کند و در بیشتر موارد عملکرد کلی لپ تاپ را کاهش می‌دهد. گاهی اوقات حتی می‌تواند به اجزای داخلی لپ تاپ آسیب برساند.

اجزای اصلی رایانه GPU و CPU آن است. اثر بیش از حد گرما به طور مستقیم بر این دو قسمت تاثیر می‌گذارد. در نتیجه، گاهی اوقات دچار کندی سرعت سیستم، هنگ کردن برنامه ها و مشکلات دیگر می‌شوند. برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد لپتاپ، یک فن داخلی برای تهیه سیستم خنک کننده وجود دارد که می‌تواند گرمای بیش از حد را کاهش دهد. این فن در گذشته به خوبی کار می‌کرد، اما اکنون با توجه به استفاده لپ تاپ به جای کامپیوتر برای همه کار این فن داخلی دیگر مفید نیست.

در واقع می‌توان گفت با درست کار نکردن فن لپ تاپ، دستگاه رفته‌رفته گرم می‌شود و این گرما می‌تواند تاثیر مستقیمی روی عملکرد و سرعت لپ تاپ داشته باشد. از طرفی چون لپتاپ‌های امروزی کوچک‌تر از لپئاپ‌های قدیمی هستند فضای کافی برای جریان هوا وجود ندارد اینجاست که باید حتما یک کولپد مناسب برای دستگاه خریداری شود تا از افزایش دمای لپتاپ و عدم جریان مناسب هوا در داخل دستگاه و کاهش سرعت لپ تاپ به این دلیل جلوگیری شود.

مراحل انتخاب بهترین کول پد برای لپ تاپ

پایه خنک کننده لپ تاپ هترون

کولپد لپ تاپ برای استفاده به عنوان یک سیستم خنک‌کننده خارجی لپ تاپ به بازار عرضه شد. استندهای خنک کننده لپ تاپ برای کاهش مشکل گرما و کارکردن لپ تاپ شما در دمای مطلوب طراحی شده تا لپ تاپ شما بتواند مطابق با انتظارتان کار کند.

با توجه به این که اکنون برندهای مختلفی از انواع کول پدهای خنک کننده در بازار موجود است، بهتر است هنگام انتخاب مناسب‌ترین گزینه یک سری نکات را در نظر بگیرید.

دقت داشته باشید که استفاده‌ و یا کاربری شما از لپ تاپتان اولین نکته‌ای است که به شما در انتخاب و خرید کولپد مناسب کمک می‌کند. نکاتی که در ادامه بیان می‌شود نکاتی است که برنامه نویسان، ویرایشگران فیلم و گیمرها برای انتخاب یک کولپد مناسب آنها را توصیه می‌کنند. اما قبل از هر چیز بیایید با انواع کولپد آشنا شویم:

انواع کول پد لپ تاپ

دو نوع کولپد وجود دارد:

۱٫ کول پدهای با فن

این متداول‌ترین کولپدهای موجود در بازار هستند. در این نوع کولپد، چندین فن وجود دارد که همزمان کار می‌کنند و حداکثر جریان هوا را تولید می‌کنند. این مدل از کول پدهای خنک کننده به دلیل ویژگی خنک کنندگی بیشتر با استقبال فراوانی روبه‌رو شده است.

۲٫ کول پدهای بدون فن

همه کولپدها فن ندارند، برخی از آنها بدون فن هستند. این کولپدها از مواد مقاوم در برابر حرارت مانند آلومینیوم ساخته شده‌اند. اینها در مقایسه با سایر کولپدهای با فن بسیار متفاوت هستند. این کولپدها بی‌سر و صدا کار می‌کنند چون فن ندارند اما در مقایسه عملکرد، کولپدهای لپ تاپ با فن از این کولپدهای بدون فن موثرتر هستند.

نکاتی که باید در هنگام خرید کول پد در نظر داشته باشید!

انتخاب کولپد مناسب یکی از مهمترین انتخاب‌هایی است که دارندگان لپتاپ باید به آن دقت داشته باشند. بنابراین بهتر است حتما کولپدی را انتخاب کنید که مناسب لپتاپ شما باشد که هم از ایجاد گرما و هم از استهلاک لپتاپ بخاطر افزایش سرعت کار فن لپتاپ جلوگیری کند. انتخاب کولپد نامناسب می‌تواند به خرابی و یا حتی آتش گرفتن دستگاه شما منجر شود پس در خرید کولپد حتما موارد زیر را در نظر بگیرید.

انواع مختلفی از پایه های خنک کننده لپ تاپ با مارک‌های مختلف در بازار وجود دارد بنابراین انتخاب از بین آنها بسیار دشوار است. در ادامه مواردی که شما هنگام انتخاب بهترین کولپد برای لپ تاپ باید در نظر بگیرید بیان می‌شود.

۱٫ سازگاری با لپ تاپ

بهترین مزیت لپ تاپ در مقایسه با کامپیوتر قابلیت حمل آن است بنابراین کولپد هم باید دقیقا به گونه‌ای باشد که به شما امکان حمل راحت و آسان را بدهد. کولپد لپ تاپ باید ارگونومیک باشد و حداکثر راحتی را برای استفاده فراهم کند. همچنین باید در نظر داشت که کولپد باید با اندازه لپ تاپ همخوانی داشته باشد و از زاویه و موقعیت‌های مختلفی برای استفاده برخوردار باشد.

۲٫ کیفیت کول پد

استند خنک کننده لپ تاپ

از کولپد برای کاهش دمای لپ تاپ استفاده می‌شود. یک کولپد خوب با توجه به کارایی آن از لحاظ سرعت و میزان کاهش دمای داخلی لپ تاپ ارزیابی می‌شود. بنابراین باید کولپدی را انتخاب کنید که دارای چندین فن باشد و جریان هوای مطلوبی را ایجاد کند. کولپدها معمولا دارای یک تا شش فن هستند که به طور همزمان برای افزایش جریان هوای درون لپتاپ کار می‌کنند. این فن‌ها با افزایش جریان هوا به بیشتر خنک شدن لپتاپ کمک می‌کنند.

۳٫ قابل حمل بودن

لپ تاپ‌ها معمولا ‌سبک و قابل حمل هستند، بنابراین یک کولپد لپ تاپ هم باید قابل حمل و سبک باشد. قابل حمل بودن یکی از موارد مهمی است که باید هنگام خرید کولپد لپ تاپ به آن توجه شود. جنس بدنه کول پد بر روی وزن آن تاثیر دارد. امروزه جنس بدنه اکثر کولپدها ترکیبی از فلز و پلاستیک مقاوم و آلومینیوم و حتی توری فلزی است. اکثر برندهای ارائه دهنده کولپد هم سعی می‌کنند جنس بدنه کولپدشان را از سبک‌ترین ترکیبات تهیه کنند تا حمل آن برای دارندگانشان راحت و آسان باشد.

۴٫ سایر قابلیت‌های کول پد

لپ تاپ معمولا تعداد محدودی درگاه USB دارند. بنابراین اتصال یک کولپد به لپ تاپ باعث می‌شود تا شما یک پورت کمتر داشته باشید. با این حال، برخی از کولپدها یک گزینه اتصال به سایر دستگاه‌های USB با پین را دارند. بنابراین بهتر است به این مورد هم دقت کنید. فقط در نظر داشته باشید که کولپدهایی که این قابلیت را دارند گران‌تر هستند.

۵٫ قیمت کول پد 

قیمت هم در هنگام انتخاب کولپد نکته مهمی است. تولیدکنندگان مختلفی وجود دارند که کولپدهای لپ تاپ را با قیمت مناسب تهیه می‌کنند. بنابراین دست شما برای خرید کولپد بسیار باز است.

سخن پایانی

اکنون شما با راهنمای خرید کولپد برای لپ تاپ تان آشنا شدید. نکاتی که در این مقاله بیان شد از مهمترین نکات مورد بحث در میان بسیاری از گیمرها و برنامه نویسان هنگام خرید کول پد لپ تاپ است.

بنابراین اگر یک لپ تاپ جدید دارید یا حتی لپ تاپتان قدیمی است بهتر است از خرید کولپد برای لپ تاپتان غافل نشوید. هترون در تولید و عرضه کولپد و دیگر لوازم جانبی کامپیوتر فعالیت می کند.

کولپد های هترون از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و تمام ویژگی‌های مطرح شده در بالا را نیز دارا هستند. برخی از مدل‌های کول پدهای هترون دارای بیش از یک پورت هستند که باعث افزایش کارایی آنها می‌شود. در صورتی که نیاز به خرید کول پد برای لپ تاپ خود دارید پیشنهاد می‌کنیم جهت آشنایی بیشتر با انواع کولپدهای هترون به صفحه محصولات هترون مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *